Turen Til Ryvingen

Den første dagen våknet vi rundt klokka 7.00 etter å ha pakket sekken vår i forveien, lagde oss en matpakke, og satt kursen over til bussen. Bussen kjørte til havna, hvor båten som skulle kjøre oss til fyrhuset ventet.

Det som sannsynligvis er en av de kuleste delene av turen, er at vi må levere inn telefonene våre i begynnelsen av turen, slik at vi kan oppleve turen i sin fulle.

Jeg var definitivt imot den delen av turen, men da vi fortsatte og jeg møtte nye mennesker, fikk nye venner og utforsket øya, glømte jeg at jeg ikke hadde telefonen min.

Når vi kommer til øya, etter en rask og morsom båttur, begynner vi å gå opp en liten bakke med all maten, vannet, ryggsekkene og andre eiendeler. Vi når toppen av bakken og det er et fyrtårn og noen få eksterne bygninger der vi skal bo. Resten av den første dagen går til å lage måltider til klassen og tid til å utforske, slå seg ned og pakke ut.

Den andre dagen ga oss en fantastisk mulighet til å våkne litt før daggry, så vi kunne se en fantastisk soloppgang. Vi tok en 15 minutters tur til toppen av en bakke i nærheten med vakker utsikt og brukte soloppgangen til å drikke kaffe og te. Deretter hadde vi en gruppe frokost, og så ville vi pakke en lunsj da vi skulle på klassetur senere på dagen.

Før turen tilbrakte vi dagen med å sosialisere, spille instrumentene våre hvis vi hadde noen, og diskutere favoritt stjernetegnene våre eller spille spill. Vi fikk da alle muligheten til å lære å strikke litt senere på dagen. Det var en morsom og ny aktivitet for meg, og jeg hadde god tid på å prøve å finne ut hvordan jeg skulle strikke noen hansker til meg selv.

Turen fant sted litt etter klokka 16.00 og vi gikk ned til en kul lite rom mellom to steinvegger der vi kunne se solnedgangen. Vi sang sanger, spiste litt sjokolade og hadde det kjempebra når vi kom dit. Så dro vi tilbake og alle slo seg inn for natten.

Den tredje dagen våknet vi alle rundt klokka 8.30 og spiste frokost med vafler og et utvalg av pålegg. Senere, etter at frokosten var ferdig, ble vi alle delt inn i grupper på 4, og vi startet en natursti. Naturstien var utrolig, ettersom vi hadde reist over hele øya på jakt etter ledetråder, jeg vil ikke ødelegge det hele, men det var supergøy.

Senere på dagen samlet vi oss sammen, spiste middagen, og da var det et alternativ at vi kunne delta i valgfaget kaffebar hvis vi hadde meldt oss på. De som ikke var med på kaffebar kunne bruke mer tid på å spille spill, tegne og andre slike hobbyer.

Etter kveldsmat tok vi en tur ned til bryggene, nær naustet hvor vi først ankom, og hadde et «talent show».

Det var mindre et talentshow og mer en utveksling av kulturer, siden de fleste av oss var internasjonale studenter, delte vi alle litt sang eller poesi fra vårt land, alt fra å resitere poesi på hebraisk til å synge «Mamma Mia» som en klasse til å spille «My Heart Will Go On» på blokkfløyte.

Den siste dagen vår ble brukt på å rydde opp i fyrrommene og forbrede en fantastisk frokost med vafler for oss som var på kjøkkenet. Når vi var ferdig med å rydde opp i rommene, samlet vi oss og begynte å bringe alle pakkene og maten ned til brygga, slik at vi kunne gjøre oss klare til å dra.

Som det siste måltidet på øya grillet vi, og så begynte vi å laste alle pakkene våre på båten, og så forlot vi alle øya.

Hele turen og opplevelsene jeg hadde på øya er noe av det beste jeg har hatt. Jeg fikk mange nye venner, snakket med noen som jeg aldri har tenkt på før, lærte noen nye sanger på blokkfløyta min, og til og med oppdaget at jeg er en ganske stereotypisk Steinbukken.

Hvis jeg kunne ta denne turen igjen, selv uten å ha telefoner eller noen sosiale medier, «I will in a heartbeat.»